شیلنگ آتش نشانی

۷۶۶ بازديد
یکی از مهم ترین ابزارهای اطفاء حریق ، شیلنگ یا لوله های آتش نشانی است.وظیفه ی این لوله ها انتقال است.
به طور کلی هر زمان که انسان به آب احتیاج داشته باشد موضوع انتقال آن نیز مطرح می شود.برای اطفاء حریق نیاز ضروری به آب وجود دارد که شیلنگ های آتش نشانی برای رفع این نیاز طراحی شده اند.با کمک این شیلنگ ها می توان به راحتی آب را از خودروی آتش نشانی یا هر منبع آب دیگری به محل مورد نیاز برای خاموش کردن آتش انتقال داد.
محل نگه داری این لوله ها معمولا در ماشین آتش نشانی یا جعبه ی اطفای حریق ساختمان هاست.
تفاوت اصلی کارایی این لوله ها با لوله های معمولی در این است که شیلنگ های آتش نشانی برای انتقال آب با فشار و دبی بالا طراحی شده اند تا آتش نشان بتواند با کمک حجم زیادی از آب آتش را مهار کند.
این شیلنگ ها از جنس های مختلفی تولید می شوند که برای کاربری های مختلف،متفاوت اند.به عنوان مثال دو کاربرد عمده ی این شیلنگ ها در خودروهای آتش نشانی و منازل مسکونی است.
انواع شیلنگ های آتش نشانی :
همان طور که قبلا اشاره شد شیلنگ های آتش نشانی کاربردهای مختلفی دارند و براساس کاربرد آن ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند.
پر مصرف ترین شیلنگ آتش نشانی ، شیلنگ های نواری یا پارچه ای هستند. بزرگ ترین مزیت این شیلنگ ها انعطاف پذیری آن ها و استحکام بالای آن هاست که باعث شده در تمام خودروهای آتش نشانی این شیلنگ ها را مشاهده کنید.
نوع دیگر لوله های آتش نشانی ، شیلنگ های لاستیکی هستند که بیشتر برای استفاده در قرقره های آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرند.
نوع سوم شیلنگ های ساکشن ( مکنده ) یا خرطومی هستند که برای انتقال آب از منبع روباز مثل استخر یا رودخانه مورد استفاده قرار میگیرند.
جنس این لوله ها لاستیک نیمه سخت است که توسط حلقه های فلزی مقاوم شده اند.
و نوع دیگر از شیلنگ های آتش نشانی ، لوله های فلزی است که به منظور واسط آبگیری از شیرهای داخال زمین از آن ها استفاده می شود.

وب سایت : https://hoorzhina.com/ 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.