موسسه حقوقی

۷۲۲ بازديد

به نام خدا

موسسه حقوقی

موسسه حقوقی ، مرکزی جهت فعالیت های وکالت است که توسط وکلای رسمی دادگستری و کارشناسان حقوق انجام می شود. از جمله امور حقوقی که در موسسه حقوقی صورت می گیرد، می توان به فعالیت های حقوقی وکیل خانواده، وصول مطالبات در روابط تجاری و مشاوره کیفری در موضوعات کیفری اشاره نمود. 

 به طور کلی  موسسه حقوقی  واحدی غیر تجاری بوده که رابطی میان وکیل و موکل به شمار می آید. هدف از ایجاد یک موسسه حقوقی، افزایش نظم میان تعاملات و روابط انسانی و اجتماعی و اهداء حقوق جدید به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد. از موضوعات کلی که در موسسه حقوقی مطرح می شود، می توان به حقوق خانواده، حقوق ملکی و حقوق کیفری اشاره نمود.

 

موضوعات موسسه حقوقی

موضوعاتی که در موسسه حقوقی مورد بررسی قرار می گیرند، در گروه های مشخصی قرار دارد. در زمینه موضوع حقوقی خانواده می توان به امور طلاق، امور ارثی، حضانت، نفقه، وصیت، نکاح، مهریه، طلاق توافق، استرداد جهیزیه، امور ارثی و عدم تمکین اشاره نمود. همچنین در موضوع مربوط به روابط ملکی، دعاوی زمین موات، اخذ سند ثبتی، کمسیون ماده 5 شهرداری، کمسیون ماده 100 و تنظیم قراردادهای ملکی مورد بررسی قرار می گیرند. از فعالیت های حقوقی در موضوع کیفری، می توان به صدور چک بلامحل، کلاهبرداری، قتل، سرقت، خیانت در امانت، زنا، جعل و انتقال مال غیر اشاره نمود. امور بین المللی شامل تعهدات و قراردادهای تجاری، گواهی نامه اتباع خارجی و تابعیت می باشد. بخشی از فعالیت های مربوط به مسائل حقوقی، دعاوی اداری، چک، دعاوی علائم تجاری، موجر و مستاجر، تعهدات و قراردادها، قرارداد میان کارگر و کارفرما، دعاوی ثبت برند، دعاوی علائم تجاری و خلع ید می باشد.

مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی ، ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های مشخصی است که توسط فارغ التحصیلان رشته حقوق صورت می گیرد. از جمله حوزه های تخصصی مشاوره حقوقی، می توان به امور قراردادها، امور دعاوی و امور پژوهشی اشاره نمود. در زمینه امور قرارداد  مشاوره حقوقی ، مشاوران متخصص در زمینه قراردادهای شرکت ها، بررسی های لازم را انجام داده و با آماده سازی پیش نویس های قراردادی، به متقاضیان خدمات تخصصی ارائه می دهد. در امور دعاوی، مشاوره حقوقی می تواند جایگزین مناسبی به جای وکیل دادگستری و عقد قرارداد باشد. مشاوران حقوقی با تهیه و تدوین لوایح مورد نیاز، به عنوان وکیل شرکت فعالیت می نمایند. در بسیاری از مشاوره حقوقی، مشاوران متخصص در زمینه انجام امور پژوهشی و تهیه گزارش های لازم، به متقاضیان خدمات تخصصی ارائه می دهند.

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی آنلاین ، شامل فعالیت های تخصصی مشاوران حقوق می باشد که به صورت آنلاین در سایت اینترنتی، صورت می پذیرد. از مهارت های یک مشاور در حرفه مشاوره حقوقی آنلاین، می توان به تسلط به اصول و قوانین حقوقی، اتخاذ تصمیم صحیح و به موقع در کوتاه ترین زمان، داشتن صداقت و تعهد نسبت به موکل، داشتن قدرت تجزیه و تحلیل مسائل حقوقی، امانت داری از اطلاعات شخصی موکل، رازدار بودن شخصیت مشاور و موارد دیگر اشاره نمود. از مزایای  مشاوره حقوقی آنلاین ، ارتباط با مشاوران حقوق از راه دور، عدم نیاز به دسترسی به مشاورین حقوق، ارتباط صحیح با بیان جزئیات امور حقوقی و مزایای مرتبط با فضای مجازی و اینترنت می باشد.

مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی تلفنی ، یکی از روش های ارتباط میان وکیل و موکل است که دارای مزایای زیادی می باشد. مشاورانی که از طریق  مشاوره حقوقی تلفنی ، با موکلین خود ارتباط برقرار می نمایند، با بیان حداکثر زمان صحبت و هزینه های مربوط به زمان مشاوره تلفنی، خدمات مشاوره تخصصی ارائه می دهند.  مشاوران در مشاوره حقوقی تلفنی، خدمات تخصصی مشاوره حقوقی ارائه داده و نیاز مشتریان به رفع مشکلات و مسائل مشاوره ای را رفع می نمایند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.