امکان کاهش ۳۸ درصدی مصرف آب کشاورزی با هوشمند سازی

۷۷۲ بازديد
وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با وزیر ارتباطات گفت: هوشمندسازی شبکه های نوین آبیاری از جمله تحت فشار و قطره ای با استفاده از دانش و تجربه پیشرفته بومی در زمینه دیجیتال از جمله محورهای اساسی همکاری در تفاهم نامه مشترک دو وزارتخانه است.
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ اقتصادی کشاورزی نظرات 
امکان کاهش 38 درصدی مصرف آب کشاورزی با هوشمند سازی
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه محدودیت منابع آب گلوگاه توسعه کشاورزی است، اظهار کرد: با استفاده از ابزار هوشمند میزان رطوبت خاک و نیاز آبی گیاه تعیین می شود و آبیاری براساس این اطلاعات انجام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در روش هوشمندسازی شبکه های نوین آبیاری میزان مصرف آب تا 35 درصد کاهش می یابد.

حجتی همچنین از کاربرد فناوری فضایی در مدیریت تولید محصول خبرداد و گفت: در این تفاهم نامه قرار است نوع کشت و میزان تولید هر محصول با استفاده از اطلاعات فناوری فضایی تعیین شود با این روش بازار محصولاتی مانند سیب زمینی و پیاز مدیریت می شود و دیگر شاهد کاهش یا افزایش این گروه از محصولات و نوسانات قیمتی نخواهیم بود.

وی افزود: ساماندهی شبکه توزیع محصولات کشاورزی از مهمترین اولویت های وزارت جهادکشاورزی است و از جمله چالش های پیش روی کشاورزان و مصرف کنندگان است، استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ایجاد شبکه های مجازی توزیع کالا شاهد رونق فضای کسب و کار و کاهش فاصله تولید تا مصرف خواهیم بود.

وزیرجهادکشاورزی برندسازی را از دیگر محورهای این تفاهم نامه دانست و گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان موادغذایی می توانند با استفاده از شبکه های فضای مجازی و بهره گیری از دانش دیجیتال محصولات خود را با برند مشخص به بازار به ویژه بازارهای صادراتی عرضه کنند.

حجتی همچنین در پایان مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه با خبرنگاران درباره کاربرد فناوری های نوین در اجرای الگوی کشت افزود: فناوری های دیجیتالی و فناوری های فضایی امکان انتخاب نوع محصول و نوع کشت را در مناطق مختلف کشور فراهم می کنند.
منبع:tasnimnews
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.