عینک طبی

۷۰۰ بازديد
به دلیل تنوع در مدل ها و طرح های عینک ، امروزه عینک ها هم یک اکسسوری محسبوب می شوند . همانطور که می دانید با توجه به مدل های مختلف و طراحی های زیبای عینک های طبی ، پذیرفتن عینک برای عموم به سختی گذشته نیست. در گذشته عینک های طبی طرح های زیاد جالب و زیبایی نداشتند و باور بیشتر عموم بر این بود که عینک های طبی برای افراد سالمند طراحی شده است .

اما امروزه با ورود عینک هایی از جنس کائوچو و فلزی در بازار عینک های طبی باعث شد که با تولید طرح ها و رنگ های زیبا بتوانند هر سلیقه ای را راضی نگه دارند .
پس عینک های طبی علاوه بر کمک به قدرت بینایی می توانند نقش بسزایی در زیبایی افراد ایفا کنند و یک اکسسوری محبوب به حساب بیایند. اما لازم می باشد که با توجه به نوع صورت تان، بهترین فرم را انتخاب کنید تا تاثیر مثبتی رو چهره تان داشته باشد .

 

چگونه یک عینک طبی مناسب انتخاب کنیم :

عینک طبی علاوه بر اینکه رفع کننده مشکلات بینایی می باشد باید زیبا هم باشد. اما عینکی زیباست ، که با فرم صورت فرد تناسب کامل داشته باشد. یعنی امکان دارد که به صورت یک فرد فریم مربعی بیاید و به صورت فردی دیگر گرد و دایره‌ای .

به همین دلیل نمی‌توان برای همه افراد جامعه یک نسخه پیچید. شما باید در مرحله اول از فرم صورت خود اطلاع کسب کنید و بعد برای خرید عینک طبی اقدام کنید .

عینک‌های طبی شامل انواع مختلف مثل دوربین ، نزدیک‌بین ، یا آستیگمات هستند که برای همه آن ها ، طرح‌ها ، رنگ‌ها و شکل های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد . برای اینکه بدانید چطور می‌توان یک عینک طبی مناسب خرید و انتخاب کنید بهتر است که نکات زیرا با دقت کامل مطالعه فرمایید .


اگرفرم صورت مربعی شکل دارید:
فریم‌های گرد و بیضی را انتخاب کنید زیرا انحنا و حالت خمیدگی که این عینک‌ها باعث می‌شوند تا صورت شما از حالت مربع شکل خارج شود . یا به زبان ساده‌تر ، فرم مربعی صورت را کاهش می‌دهد .

 

اگر صورت گرد دارید :
فریم‌های کشیده و گرد را انتخاب کنید . البته اگر گوشه‌ی عینک انحنا داشته باشد ، بسیار بهتر است زیرا صورت را از حالت گردی خارج می‌سازد . دقت داشته باشید، افرادی که صورت گرد دارند نباید از عینک‌های که فریم دایره دارند استفاده کنند زیرا گردی صورت را بیشتر مشخص می‌کند .

 

اگر شما صورت بیضی شکلی دارید:
می‌توانید هر فرم و طرحی که دوست دارید انتخاب کنید. این فرم صورت بهترین گزنیه برای انتخاب عینک می باشد زیرا هیچ محدودیتی ندارد و هر مدل فریمی با آن تناسب پیدا می‌کند. فقط توصیه ما این است که عینک های ظریف یا قاب باریک را انتخاب نکنید .

 

اگر شما صورتی مستطیل شکل دارید:


توصیه می شود که به سراغ فریم‌هایی بروید که لبه‌های آنها گرد است و انحنا دارند. این مدل باعث ایجاد تعادل بین صورت و فرم عینک خواد شد .

رنگی را برای عینک ظبی خود انتخاب می کنید باید با رنگ صورت شما تناسب کامل داشته باشد .

 

اگررنگ پوست سفید دارید:
بهتر است از رنگ‌های تند مثل قرمز، قهوه ای، آبی و مشکی استفاده کنید .
اگر پوست سبزه و مات دارید : بهتر است از رنگ‌هایی مثل مشکی ، خاکستری ، سفید استفاده کنید .
شیشه عینکی که انتخاب می‌کنید نباید خیلی سنگین باشد .
عینک نباید زیاد روی بینی فشار وارد کند . این مسئله را زمانی متوجه می‌شوید که عینک را بر می‌دارید ، عینک نباید روی بینی شما اثری برجا بگذارد .
اگر دسته‌های عینک به پشت گوش شما می‌رود و اذیتتان می‌کند حتما آن را عوض کنید . راحتی عینک طبی یکی از ویژگی های اصلی استفاده مداوم آن می باشد .

منبع: https://lastmod.com/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA/%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C/%D8%B9%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D8%B7%D8%A8%DB%8C.html 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.